Het A-orkest van Harmonie Sint Jan werkt mee aan het eindexamen dirigeren van Folkert Buis. Het examen bestaat uit een slotconcert, op zaterdag 18 mei om 20.00 uur in de Sint Janskerk in Wierden.

Zaterdag 18 mei hoopt Folkert Buis zijn ‘papiertje’ te behalen tijdens het slotconcert van zijn eindexamen Hafa-directie. Hierbij wordt hij ondersteund door het A-orkest van Harmonie Sint Jan. Dit concert is de afsluiting van een vier-jarige Bachelorstudie. Buis studeert af aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen.

Folkert Buis studeerde eind jaren negentig slagwerk in Enschede en is sindsdien als musicus, docent, componist en nu ook als dirigent werkzaam.

Op het programma staan onder meer Othello van Alfred Reed, Caprice or Saxophone van Stephen Bulla en Live and let die, Paul McCartney. De opener is een eigen composite van Buis: Le Glacier de la Plaine Morte, een sfeerimpressie van de gelijknamige Zwitserse Gletcher. Als solist hoort u Kimmy Reef op altsaxofoon.

Na het concert gaat de jury in beraad en speelt de slagwerkgroep onder leiding van Marcel van Nieuwland.