Harmonie Sint-Jan verzorgt het A-orkest op zondag 7 april een voorjaarsconcert in de kerk Sint-Jan de Doper. Bij dit concert is een bijzondere gast aanwezig.

Te gast bij dit concert is het saxofoonorkest Saxplosief. Dit saxofoonorkest bestaat uit enthousiaste saxofonisten en is ontstaan uit studentenharmonieorkest De Ontzetting in Wageningen.

Door deze bijzondere combinatie kunt u rekenen op een spannend en afwisselend programma. Op de lessenaars staat het werk Les voyages de Gulliver van Maxime Aulio, naar het satirisch boek uit 1726 van de Ierse schrijver Jonathan Swift, een klassieker in de wereldliteratuur. Gullivers reizen is een satire op de Engelse (en Europese) samenleving, het hof, de wetenschap en de menselijke moraal. Daarnaast is het ook een parodie op het verschijnsel reisverhalen. Verder brengt het orkest ten gehoren: Cerebral Vortex van Oyvind Moe, The wind and the lion van Jerry Goldsmith en Serenity van Ola Gjeilo.

Datum 7 april

Aanvang 15.00 uur

Entree Gratis (vrije gift bij de uitgang)

Waar R.K. kerk Sint-Jan de Doper te Wierden