Op vrijdagavond 19 juni hebben acht jeugdleden van Harmonie Sint-Jan hun diploma Algemene Muzikale Vorming (AMV) in ontvangst mogen nemen. Voorzitter Erik te Wierik deelde de diploma’s uit aan de trotse blokfluiters.

Online lessen
Het jaar startte met lessen op de maandagmiddag in basisschool het Galjoen onder de bezielende leiding van Leonie van Viersen. Helaas gooide ook hier corona roet in het eten. Vanaf half maart kwamen we thuis te zitten en mocht er niet meer gezamenlijk worden gemusiceerd. Maar Leonie was niet voor één gat te vangen en ze ging wekelijks via Skype door met de AMV-lessen. Het samenspelen was soms een uitdaging, maar de kinderen hebben er niet minder om geleerd.

Locatie
De diploma uitreiking vond plaats op een bijzondere locatie, het Anker in Wierden. Omdat de muziekvereniging al twee jaar zonder eigen huisvesting zit, was het een uitdaging om een geschikte locatie te vinden voor een volwaardig diplomaconcert. Het Anker is dus ter beschikking gesteld aan Harmonie Sint-Jan voor deze bijzondere bijeenkomst, waardoor toch de vaders en moeders erbij aanwezig konden zijn. Ook alle opa’s, oma’s, ooms, tantes en alle leden van muziekvereniging Harmonie Sint-Jan konden meekijken en meegenieten via een livestream op de besloten Facebookpagina van de muziekvereniging.