De Algemene Muzikale Vorming (AMV)-lessen gaan 4 september van start. Kinderen van 7 jaar of ouder kunnen bij de AMV hun eerste echte muzieklessen volgen.

Wilt u uw kind laten kennismaken met muziek? Of eens proberen of het iets voor hem of haar is? Kom dan naar de proeflessen op vrijdag 4 en 11 september. Harmonie Sint-Jan organiseert de AMV-lessen in Wierden. Bij de AMV leren kinderen spelenderwijs blokfluit spelen, noten lezen en nog veel meer over muziek. En daarna kunnen ze verder op een groter instrument en meespelen in het C-orkest!

Lestijden
De leerlingen krijgen les van Nienke Langkamp, de nieuwe AMV-docent. De lessen worden gegeven na schooltijd in de Mariaschool.

Eerste grote concert
Naast de reguliere lessen zijn er diverse voorspeelmomenten. Het sinterklaasconcert is altijd een bijzonder moment, waarbij Sinterklaas ook nog eens aanwezig is. De AMV laat dan horen wat ze al in korte tijd hebben geleerd. Daarna is er het nieuwjaarsconcert. Voor de AMV ook erg spannend, omdat het hun eerste grote concert is.

Diploma
Het lesjaar wordt afgesloten met het diplomaconcert. De AMV-leerlingen laten dan horen wat ze in 1 jaar hebben geleerd. En dat ze er klaar voor zijn om door te stromen naar een ander instrument.

Ander instrument?
Heeft u oudere kinderen die liever een ander instrument dan blokfluit willen leren? Dan is clarineo wellicht een goed alternatief. Een ander slag- of blaasinstrument kan natuurlijk ook.

Aanmelden
Interesse? Meld uw kind nu aan via het secretariaat bij Sharon Hofman: info@harmoniesint-jan.nl