Op vrijdag 1 juli om 20.00 uur zitten het B-orkest en de slagwerkgroep van Harmonie Sint-Jan klaar voor een groots concert bij de vijver van het Gemeentehuis te Wierden.

In tegenstelling tot vorige edities waarin het A-orkest het concert verzorgde, is het dit jaar een concert vóór en dóór de Wierdense jeugd. Om dit alles te financieren maken ze dankbaar gebruik van de subsidies die door het Prins Bernhard Cultuurfonds, het Cogas Cultuurfonds en de Gemeente Wierden beschikbaar gesteld zijn.

In de weken voorafgaand aan het concert hebben leden en docenten van de Harmonie Sint-Jan een muziekworkshop gegeven aan leerlingen van de groepen 5, 6 en 7 van de Widerode, het Galjoen en de Mariaschool. Ook een flink aantal leerlingen van (speciaal onderwijs) De Brug in Almelo heeft afgelopen week de muziekworkshop gehad. Tijdens deze workshop hebben alle leerlingen een muziekstuk geleerd, dat ze met het orkest mogen komen meespelen op 1 juli. Hiervoor hebben ze allen een ‘slagwerk emmer’ en ‘drumstokjes’ ontvangen en zelfs een YouTube filmpje met uitleg om thuis verder te kunnen oefenen.

Tijdens het Vijverconcert speelt er een studentencombo van ArtEZ mee. Zij zullen samen met het orkest de Wierdense Merle Sjoers begeleiden met onder andere de nummers ‘Door de wind’ en ‘Zij gelooft in mij’.

Dance Studio Janien zal ook een mooie bijdrage leveren aan het concert. De dansers zullen te zien zijn bij o.a. een medley van Lady Gaga. Daarnaast laten ze ook hun spectaculaire openingsdans zien die zij speciaal voor het NK Jazz- en showdance hebben ontwikkeld. Zij zullen deze dans voor het eerst op livemuziek gaan uitvoeren in een speciaal voor hen geschreven arrangement.

Wim Maulany zal het stuk ‘Kung Fu Panda’ beeldend maken met een Kungfu demonstratie.

Het mag duidelijk zijn dat het een veelzijdig programma betreft met veel verschillende kunst disciplines: een programma geschikt voor jong en oud met uitsluitend lichte, populaire muziek.

Wilt u verzekerd zijn van een zitplaats; neemt u dan vooral een eigen (camping)stoel mee. Wilt u mee doen met het ‘slagwerkspektakel’, dan kunt u alvast oefenen via de online workshop.

Er zijn nog emmers en stokjes beschikbaar, deze zullen voorafgaand aan het concert uitgedeeld worden aan degenen die mee willen doen. Bij slecht weer zal het concert verplaatst worden naar een binnen-locatie: mocht een dergelijke wijziging nodig zijn dan zal dit via de Sociale Media gecommuniceerd worden.