Harmonie Sint-Jan verzorgt op zondagmiddag 26 januari om 15.00 uur het Nieuwjaarsconcert in de kerk Sint-Jan de Doper. Traditiegetrouw gaat de opbrengst van dit concert naar een goed doel, dit jaar Reddingshonden Overijssel.

Het A-orkest, C-orkest, AMV en de slagwerkgroep zullen deze middag een gemixt programma ten gehore brengen, voor ieder wat wils.

Arcade & Game of Thrones
Zo kunt u luisteren naar Conga del fuego van Marquez door het A-orkest, dat onder leiding van Egbert van Groningen staat. Daarnaast speelt het A-orkest samen met de AMV ‘Arcade’ van Duncan Laurence.
Samen met het C-orkest speelt het A-orkest de ‘Game of Thrones’. Uiteraard mag de traditionele ‘Radetzky mars’ ook niet ontbreken. Verder zal de slagwerkgroep onder leiding van Marcel van Nieuwland het nieuwe jaar inluiden.

Reddingshonden Overijssel
De opbrengst van het concert gaat naar Reddingshonden Overijssel. Deze organisatie heeft als doel het opleiden en inzetten van deskundige reddingshondenteams om vermiste personen op te sporen in Nederland en omringende landen.
Bij het zoeken van vermiste personen, zoals verdwaalde kinderen, dementerende en depressieve mensen is de hulp van goed getrainde reddingshonden heel belangrijk. Daarnaast zijn ze getraind om bij rampen slachtoffers in puin te zoeken.

Voor de opleiding en training van honden en hun geleiders zijn veel materiële zaken nodig, zoals portofoons, GPS, GPS loggers voor de inzetbare honden, universele en beschermende kleding, etc. De Stichting krijgt daarvoor geen geld van de overheid en is daarbij afhankelijk van giften.

Wij hopen van harte u te mogen begroeten op ons nieuwjaarsconcert op zondagmiddag 26 januari. Niet alleen om naar muziek te luisteren, maar ook om dit fantastische doel te steunen.