A-orkest Harmonie Sint-Jan Wierden

Het A-orkest van Harmonie Sint-Jan bestaat momenteel uit ongeveer 55- 60 muzikanten. Sinds september 2014 staat het A-orkest onder de bezielende leiding van Egbert van Groningen.  Egbert is niet alleen dirigent, maar ook componist, arrangeur en uitvoerend musicus.

Het orkest speelt in de hoogst haalbare afdeling voor amateurs, de eerste divisie. Nadat het A-orkest in het verleden driemaal achter elkaar boven de 90 punten scoorde bij een KNFO concours, is zij enkele malen uitgekomen in de concertdivisie. In 2005 heeft het A-orkest onder leiding van Josef Suilen met 96 punten in de concertdivisie de absolute top van de harmoniewereld bereikt.

In de jaren daarna heeft de vereniging te maken gehad met enkele wisselingen van dirigenten. Daarnaast heeft de vereniging een enorme verjongingskuur doorgemaakt en is er daarom besloten om een stapje terug te doen en weer uit te komen in de eerste divisie. Het doel is om vanuit eigen kracht in de toekomst weer terug te keren in de concertdivisie.

Eind 2015 heeft het A-orkest een zeer succesvolle deelname aan het concertconcours in het muziekcentrum in Enschede gehad, waar een hele mooie score van 92 punten is gehaald!

Dat het A-orkest veel jeugdleden binnen de geledingen heeft is heel bijzonder. Immers, de jeugd heeft de toekomst. Muziek maken doe je samen, met elkaar en voor elkaar!

Het A-orkest repeteert wekelijks op zaterdagmiddag van 14.15 – 16.45 uur in Het Anker.