Harmonie Sint-Jan uit Wierden heeft op zondag 27 januari haar traditionele nieuwjaarsconcert in de kerk Sint-Jan de Doper verzorgd. De opbrengst van maar liefst een dikke €520,- gaat naar de stichting Bowie.

Jeugdleden

Het concert werd verzorgd door de jeugdleden van de vereniging. Zowel het C-orkest onder leiding van Esther Baas als het B-orkest onder leiding van Remco van Viersen hebben van zich laten horen. Tevens hebben de slagwerkgroep onder leiding van Marcel van Nieuwland en de AMV-groep onder leiding van Leonie van Viersen hun muzikale bijdrage geleverd. Aan het eind van het concert hebben de beide jeugdorkesten gezamenlijk afgesloten met de Radetzkymars. Omdat de vereniging over een uitzonderlijk groot aantal jeugdleden beschikt, was het podium te klein om iedereen een zit plek te geven.

Budget ordenen

Zoals inmiddels traditie is geworden, is er aan dit concert een goed doel verbonden. De opbrengst van het concert gaat dit jaar naar de Stichting Bowie. Deze stichting zet zich in voor inwoners van de gemeente Wierden met financiële problemen die er zelf niet meer uitkomen. Niet alleen bieden zij schuldhulpmaatjes, maar ook verzorgen zij een tweewekelijkse boodschappenmand voor mensen die beneden het sociaal minimum leven.